sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Virkattu kori

~ Virkattu kori ~





Materiaali: Ontelokude

Koukku: nro. 10
Paino: 366g
Ohje: Oma sovellus



Alkoi nuo villasukat tympäsemään tältä päivää niin hetken mietittyäni nappasin ontelokuteen ja virkkuukoukun esiin. Ne ovat odottaneet tuolla kaapissa, että inspis iskisi kunnolla. Pitkän netti tutkailun jälkeen päätin alkaa soveltamaan omaa ohjetta näihin virkattuihin koreihin. Pohjaa sain purkaa muutaman kerran ennen kuin se alkoi näyttämään edes korin pohjalta. Vaikka alussa yritin yhden ohjeen mukaan tehdä korin pohjaa. Siis päätin soveltaa ohjetta ja pari kerran purun jälkeen alkoi omaan silmään korin pohja näyttämään hyvältä. 

Oon pitkän aikaa miettinyt miten se korin reuna lähtee muodostumaan, kun olen yrittänyt katsoa  erilaisia ohjeita sitä varten, että ymmärtäisin miten se onnistuisi. Yllättävän helppo se oli loppuen lopuksi ja  sain reunan korille tehtyä ja enkä joutunut sitä purkamaan kertaakaan. 

Halusin jotain koriin, että se ei olisi niin tylsän näköinen niin kehittelin itse siihen "pitsireunuksen" kiertämään koria ja olen hyvin tyytyväinen tulokseen. Ottaen huomioon, että se on ensimmäinen kori minkä olen tehnyt. 

Tämä on siten kolmas löysäpipoisten KyJy-haasteen valmistunut työni. Vaikka minulla oli hankala tulkkita ohjeita korin osalta niin aion ehdottomasti virkkata näitä koreja lisää kotiini koristamaan. 

2 kommenttia:

  1. Nätti kori, ehkäpä joskus itekki virkkailen koreja, kunhan nyt kerkeis opetella sen virkkaamisen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minä ole hyvä virkkaamaan. Osaan vaan alkeet ja ohjeita en osaa kunnolla tulkkita. Mutta jotain sitä syntyy ku tarpeeksi yrittää :D

      Poista

Jätä merkki käynnistäsi, se piristää päivääni <3